miercuri, 2 aprilie 2008

Petroliştii îşi rafinează imaginea!

Dacă tot suntem la Olimpiadele comunicării şi mai ales la proba de Advertising navigând pe internet am dat peste un articol interesant din acest punct de vedere.
"Liderii industriei petroliere autohtone mizează pe strategii de promovare diferite, dar ţintesc acelaşi obiectiv: îmbunătăţirea imaginii corporaţiei în ochii publicului. Până în anul 2010, Petrom are printre obiectivele strategice atingerea unui nivel al vânzărilor de carburanţi de trei milioane de litri pe staţie, o cotă de piaţă de 35% şi construirea a 250 de benzinării din seria nouă, PetromV.
Faptul că Petrom are planuri ambiţioase este demonstrat şi de schimbarea recentă a partenerilor responsabili de promovarea comercială a companiei. La începutul acestui an, în urma unei licitaţii, compania a ales agenţiile Optimedia, pentru strategia, planificarea şi cumpărarea de media, şi Leo Burnett România, pentru strategia de comunicare şi campaniile de tip ATL (above the line), ca şi pentru campaniile de imagine şi cele de produs. Cel mai probabil, rezultatele acestor mutări vor fi vizibile începând cu luna aprilie, când urmează să fie lansată o nouă campanie de imagine. Alături de promovarea corporaţiei şi a produselor, Petrom a dezvoltat, anul trecut, o platformă de responsabilitate socială, „Respect pentru viitor“, pe care a construit două proiecte: „Parcurile Viitorului“ şi „Resurse pentru viitor“, pentru care a prevăzut, în 2007-2008, un buget de 10 milioane de euro.
Astfel, compania a cheltuit peste 4,2 milioane de euro în proiecte CSR şi 3,1 milioane de euro în donaţii şi sponsorizări pentru domenii precum educaţia, cultura, sportul şi sănătatea. „Resurse pentru Viitor“, proiect dezvoltat de grupul Ogilvy, a inclus o campanie de comunicare internă, adresată angajaţilor, şi una externă ce urmăreşte conştientizarea publicului larg asupra necesităţii folosirii în mod responsabil a resurselor. Mesajul este transmis prin intermediul unui clip publicitar, denumit „Andrei“, construit simplu, ca o paralelă între prezent şi viitor. Creatorii spotului au încercat să păstreze surpriza până la final, astfel încât, pe parcurs, nimic să nu dea impresia că acţiunea are loc peste 40 de ani. „A fost o provocare, pentru că ţineam să fim credibili şi nu să distragem atenţia de la mesaj şi de la poveste“, spune Cristi Diţă, art director la Ogilvy. Potrivit companiei, proiectul a stârnit reacţii pozitive atât în rândul partenerilor corporaţiei, cât şi al consumatorilor. „Primim mesaje de la oameni care ne spun că este pentru prima dată când un spot i-a pus pe gânduri şi că au început să vadă cu alţi ochi gesturi care treceau neobservate până acum: un robinet deschis prea mult timp, un bec uitat aprins. Aceste reacţii spontane şi sincere arată că oamenii se gândesc deja să-şi schimbe atitudinea“, spune Mona Nicolici, CSR communication manager la Petrom. Pentru companie a fost important ca schimbarea atitudinii să pornească din interior. De aceea, campania de conştientizare a debutat mai întâi intern şi a inclus mai multe instrumente de comunicare prin care se încurajează grija angajaţilor faţă de resurse.
Dacă campania a fost gândită cum trebuie, vom afla peste vreo două, trei luni oricum: "ZARURILE AU FOST ARUNCATE" vorba unui celebru învingător.

2 comentarii:

superficialiipunctro spunea...

Ma bucur sa citesc un articol pozititv la adresa Petrom. Lucrurile chiar stau asa in interior. Top management acorda mult interes si respect angajatilor companiei, nu in sensul individual, ci ca si organizatie de oameni. Exista campanii foarte active in interior, de toate tipurile.
Clipul ANDREI intr-adevari a fost foarte bien gandit, dovada reactiile. Le urez mult succes in continuare, in noul parteneriat. Am fost suprinsa insa sa aflu de Mona Nicolici, ca este communication manager... iata ca aflu si lucruri noi:)

Mult succes la Olimpiade si felicitari pentru acest articol quite off-the-topic!

Cristiana
Superficialii.ro

Radu spunea...

INVITATIE PTR 6 APRILIE 2008 !!!
va invitam sa facem o intalnire mare, toata lumea care vrea...www.pimp-my-ad.blogspot.com
mai radem impreuna putin inainte de prezentari:P...ce ziceti?:D